Tuesday, January 31, 2012

New Life in My Life .. (part 2)

      Part 2.. pendek kan citer, aku di anugerah oleh Allah SWT, aku di sah kan prgnnt..Sebenarnyer aku prgnnt b4 pg Indon lg..kira lekat bulan March 2011. Ngam2 cukup 1 tahun aku kawen and sah prgnnt. Masa tu baru nk masuk 2bulan.. Syukur sgt2. Standard la bila kata prgnnt ni..alahan mcm2. Itu tak boleh, yg ini boleh..Itu tak kene..ni yg kene. Lumrah semua tu.. Aku harungi and jaga kandungan aku sebaik mungkin time tu.. Alhamdulillah semua nyer berjalan dgn lancar nyer.. sampai la aku and baby selamat..Tp aku operation..sbb 12jam menunggu utk ke labour room tak jgk terbukak..Bila Doc dtg check aku, masih lg duk bukak 3 tang situ la..Yg best.. b4 check in Dewan Bersalin Muslimah,Pematang Pauh, aku takde pon tanda2 nk beranak. Saja gatai si Mr. Asben nk suruh deliver on date 11/11/11.. Doc pon said, "ok 2morrow check in 11am" Terkejut aku?? 12tghari - 11tgh malam 11/11/11 aku duk tak bersalin lg.. org lain habis semua dh lepas. Tinggal aku je yg tak tak jgk bersalin. Decide operation time tu, Doc ckp kemungkinan besar baby besar, tulang pelvik aku tak terbukak atau baby terlilit tali pusat. Tak fikir panjang dh, Mr Asben and aku kasi sign itu surat persetujuan...

       Alhamdullilah la..baby boy aku selamat di lahir kan jam 12.32am dated 12/11/2011.. Aku org yg last bersalin di Muslimah. Hehehehheeh ;p Rupanyer baby aku besar 3.2kg. Doc ckp size tu adalah besar utk size badan aku..tak sesuai.. Apa2 pon syukur sgt2.. Aku operation bius separuh badan. So apa yg terjadi aku  boleh nmpk n sedar. OoOhhh.. sangat yg paling bermakna utk aku ... bukan senang nk berada dlm keadaan mcm tu. Tp, aku sorg je la yg masuk.. Mr Asben tak berani..takut kata nyer.. kot nnt Doc yg settle dia..bukan settle kan aku and baby.. Kami nama kan baby kami, IRFAN YAZEED. Nama Irfan di pilih kerana nama Mr. Asben  di awalnyer huruf I..and begitu jugak Yazeed di pilih kerana nama aku di awalnyer huruf Y. Maknanyer Irfan Yazzed = Kebijaksanaan dan Berkat...

       Kini aku mempunyai complete family. Insyallah klu ada rezeki akan ada anak lagi.. Tu semua kuasa NYA. Bila dah ada complete family..tanggungjawab pon bertambah.. Perasaan sebagai seorang Ibu makin terselah secara automatiknyer..wlupon org kata aku ni Ganas!! Hehehhehe ;-) aarrrhh tu semua bukan penghalang.. asalkan aku and Mr Asben sama2 menjadi ayah + ibu yg lebih penyayang and bertanggungjawab.......








No comments:

Post a Comment