Monday, December 20, 2010

Kenduri Oooo Kenduri.. Makan Free oiiii !!!!!!!

     Bila tiba je bulan DECEMBER , merata kenduri kahwin kan? Sana sini jemputan. Boleh di kata kan setiap mggu la di bulan tu..ada je org kahwin. Reason nyer apa? Mesti la salah 1 sebab oleh kerana musim cuti sekolah...Mak sedara, bapak sedara, tok sedara, anak buah, sepupu sepapat semua blh turut hadir bila kenduri diadakan..Betul kan? Suasana meriah tak payah ckp la..kompom meriah!!! Lg meriah & happy si raja sehari tu..
si pengantin baru la kata kan. Hhehehee ;)..dapat bini baru, hubby baru, mak baru, bapak baru, adik-beradik pon baru...Lps tu dapat org baru ~ cahaya mata..
       Kalau bab makanan plak..nasik minyak la, nasik tomato la, nasik puteh la ..Haa yg paling femes kt UTARA nasik hujan panas..Penah korang dgr?? Aku duk Kulim baru aku tau apa nasik tu.. hehehehhehe ;-)
Lauk plak mcm besa la..ayam masak merah, kurma daging, arca, gulai ikan masin..Klu yang special skit tu ada ayam goreng berempah..Digoreng panas2 tau.. Berselera aku makan..dgn di sulam kan air sirap. Hehhehe ;-p tu mmg standard kebanyakkan kenduri WAJIB ada air sirap..
        Kat rumah aku, klu pasal kad kahwin ni siap blh gantung la.. Macam gantung kad hari raya.... Design mcm tu la design yg macam ni la..Besar ada, kecik ada, 3 segi ada, bulat pon ada..isshh mcm2 pattern la ikut tema perkahwinan dorang.. Yg buat sendiri pon ada jugak.. Menunjuk kan dorang sgt creative & inovative Dan ada jugak yg tak bg kad ..Hanya jemput thru FB atau telipon  ataupon smpkan pesanan..For me..aku takde protokol.. klu di jemput InsyAllah aku dtg.. Sbb aku sgt memahami keadaan dorang yg agak kelam kabut tak sempat nak memanggil atau loss contact...
        Bab door gift utk tetamu.. Mcm2 duk ada.. Yg paling penting ..klu belah2 Kulim ni.. kompom.. dorang beli kt A to Z..iaitu tempat beli persiapan perkahwinan.. semua duk ada kt sana & boleh dikata kan murah la jgk .. Tapi aku tak kesah pon .. dapat ke tak dapat ke.. aku dtg kenduri kahwin seseorg tu ikhlas.. Dpt makan dan dpt tgk pengantin tu pon dah kira OOOOKKKKKK
        Apa2 pon... kenduri kahwin macam ni jgk la.. aku dpt jumpa kembali kawan2 lama zaman sekolah. Secara tidak lgsg..aku tahu serba sikit perkembangan dorang.. Ada yg kembang tak kucup2 pon ada.. hehehehehee... ;) syabas la..!!!! Seronok pon ye jgk..memeriahkan lg suasana.. Akhir kata..ucapan aku kpd yg baru je berkahwin.. Taniah ye..Taniah ke atas perkahwinan korang, Moga di berkati & di rahmati oleh DIA..hingga ke anak cuci cicit.. InsyAllah....Amin.......
Enclose photos my friends' wedding Suraya & Juliza... Happy for you...mmmuuuaahh....




No comments:

Post a Comment